Pages

Sunday, January 22, 2012

Secret Garden Korean Drama


aku ni bukan ler peminat cerita drama korea... masa cerita winter sonata tengah meletup kat malaysia suatu ketika dulu pon aku tak pernah nak amik tau... aku cuma tau tajuk jer... jalan cerita langsung tak tau... lagi satu lagu winter sonata yang femes tu aku tau ler skit²... 

masa kenduri kat rumah akak aku... kira² tahun lepas kalau tak silap ler... ada cerita secret garden ni kat tv... tak ingat lak aku channel berapa... masa tu cerita ni sampai kat part yang body & soul hero & heroin yang tertukar... start dari situ ler aku search kat internet untuk tau cerita selanjutnya...

ok ler meh aku cerita skit pasal drama ni :

Drama ni mengisahkan tentang Kim Joo Won (Hyun Bin) seorang yang kaya dan berlagak ler jugak... dia ni jadi CEO kat department store... muda² dah dapat jawatan tinggi... secara tak sengaja terjumpa seorang wanita bernama Gil Ra Im (Ha Ji Won) seorang stuntwoman yang sangat humble dan baik... 

Kim Joo Won ni sebenarnyer cari orang lain...  ntah macam mana tersalah orang ler pulak... mulai dari situ ler dorang kerap jumpa... tapi bukan sebagai kawan rapat pon... macam anjing ngan tikus... huhuhu...

tak tau ler bila masa si Kim Joo Won ni leh terjatuh cinta kat Gil Ra Im... biasa la kan klu asyik gado mesti lama² jadi suka... ahaks...

ada sekali tu sampai kat satu tempat peranginan (hadiah cabutan bertuah yang Gil Ra Im dapat kat department store)... sesuatu yang aneh telah terjadi sehingga menyebabkan dorang tertukar body & soul... 

pertukaran tersebut merapatkan lagi hubungan dorang... eh, nak tau kisah selanjutnya korang kena la tengok... mula² aku tengok drama ni, hero & heroin biasa² jer...  dah lama² baru aku nampak dorang tu sweet... ahaks... sampai aku pon jadi angau...


lagi satu watak yang aku suka adalah Oska (seorang penyanyi dan sepupu kepada Kim Joo Won)... hahaha... dia ni paling banyak bercakap dalam drama ni... 


apa lagi... pegi search kat internet... citer ni adalah kisah percintaan yang sangat best... dia punya scene pon sangat cantik... aku bagi 5/5 bintang...



No comments:

Post a Comment