Pages

Tuesday, November 28, 2017

Pembatalan Polisi Insurans Cuepacs Etiqa Mutiara Plus

Aku beli insurans ni masa tahun 2011 tak silap aku. Masa tu anak baru sorang. Aku beli untuk 3 orang sekaligus, Kira induknya adalah aku. Sebulan RM30 untuk seorang. Jadi 3 orang RM90. Kawan-kawan yang lain semua beli untuk diri sendiri jer. Aku jer beli untuk anak-beranak. Bayaran insurans pulak adalah melalui potongan gaji. Tapi kat slip gaji dia kira lump sum jer ngan loan peribadi aku yang dipotong melalui angkasa.

Aku pernah jugak claim untuk anak aku masa dia kena tahan wad untuk 5 hari. Dapatlah dalam RM150. Aku punya target adalah untuk clearkan slip gaji aku dari sebarang potongan. Makanya, tahun 2015 aku hantar surat untuk membatalkan polisi insurans ni. Pihak insurans sendiri yang suruh aku buat surat kalau nak batalkan insurans ni. Malangnya takder apa-apa jawapan dari pihak insurans. Salah aku jugak tak follow up. Biar jer berlalu begitu saja.

Maka tahun ni aku tulis lagi sepucuk surat. Setelah beberapa bulan aku pos surat tu, aku dapat satu borang daripada pihak insurans. Mereka suruh aku isi dan pos/faks kan kembali kepada mereka. Aku tak ingat berapa lama masa yang mereka ambil untuk batalkan insurans tu. Tapi aku dapat kembali duit insurans tersebut. Agak banyak juga lah pada aku. Mungkin dorang kira pembatalan dari tahun 2015. Alhamdulillah... setel lagi satu part.

Ni contoh surat yang aku hantar

Untuk mereka yang nak berurusan, rajin-rajin lah follow up yer. Kalau malas follow up macam aku, boleh berlanjutan sampai 2 tahun. Hehehehe...

***latest update
Kawan aku just call je orang insurans ni, and then dorang emelkan borang. Just isi borang tu dan emelkan balik kepada orang yang emelkan tu.  Tak sampai sebulan pon dorang dah kreditkan duit dalam akaun. Tak payah buat surat macam aku dulu dah.




No comments:

Post a Comment