Pages

Wednesday, November 29, 2017

Chilindo

Rata-rata yang ada akaun media sosial mesti tau pasal ni. Sebab selalu sangat iklan chilindo ni keluar kat facebook. Chilindo ni macam satu tempat untuk barangan yang dilelong. Tapi barang-barang baru. Bukan barang-barang terpakai. Maksudnya kita beli barang secara lelong di mana kita perlu bid harga sesuatu barang yang kita nak.

Aku dapat tau website ni daripada kawan aku. Walaupun banyak iklan chilindo ni keluar, tapi tak pernah la aku nak klik. Semenjak kawan aku share info pasal chilindo ni, makanya terdetik la hati nak menjengah. 


Di antara barang-barang yang berjaya di bid. Kita boleh pilih cara pembayaran. Aku pilih COD. So, bila barang sampai, baru aku bayar secara tunai.

Yang bawah ni pulak barang-barang yang hubby berjaya bid. Aku cerita pasal chilindo ni dekat hubby. Last-last dia yang ketagih. Jadi korang sila kawal napsu yer.







Korang pandai-pandai la semak harga pasaran masa bid tu. Kalau bid tanpa ilmu, korang juga yang akan rugi nanti. Jadi berpada-pada la yer. Kuasa membeli di tangan kita jugak.


No comments:

Post a Comment