Pages

Monday, August 20, 2018

My Diet

Hari tu janji nak tunjuk makanan yang aku makan sepanjang diet aku. Bukan terlupa tapi malas nyer la. Malas nak edit gambar sebenarnya. Ok, kat sini aku kongsikan makanan-makanan yang sempat aku snap dan mampu  dibeli bahan mentahnya. Nak masak pun tak susah. 




Untuk kesan yang lebih cepat, seeloknya grill, kukus, panggang atau rebus jer la. Kalau goreng-goreng tu kandungan lemak tinggi lak. Tapi aku ni kadang-kadang tekak nak juga yang goreng-goreng. 

Sehari aku makan 5 kali. Sebaik sampai di opis, aku akan ambil sarapan. Jam 10 pagi, ambil snack. Jam 1 tengahari ambil lunch, jam 4 petang ambil snack lagi. Makan malam aku akan makan jam  7 lebih atau lepas masghrib.  Aku akan cuba exercise 3 kali seminggu. Tapi kadang-kadang tak exercise langsung sebab tak sempat.

Actually aku guna  aplikasi myfitnesspal untuk rekod bilangan kalori yang diambil sehari supaya  berlakunya kalori defisit. Nampak macam renyah jer kan. Macam susah jer kan. Kan aku dah cakap nak seribu daya, taknak seribu dalih.

Aku cheat day bila aku balik kampung iaitu sebulan sekali. Bukan senang nak dapat makan masakan mak. Jadi bila balik kampung, memang aku akan enjoy makan. Kikikiki...



No comments:

Post a Comment