Pages

Tuesday, December 5, 2017

Goblin Korean Drama

Gambar ehsan daripada google

Dah lama sebenarnya habis tengok cerita ni. Jadi ingat-ingat lupa sikit. Sebuah cerita komedi romantik fantasi. Lebih kurang gitu ler.

Goblin iaitu Kim Shin yang mempunyai kehidupan abadi. Hanya boleh menamatkan kehidupan abadi dia dengan mencabut pedang yang tertusuk di dadanya. Pedang ini cuma boleh dicabut oleh pengantin perempuan goblin. Ji Eun Tak yang sepatutnya tidak wujud di dunia, telah lahir dengan kuasa dan bantuan goblin. Ji Eun Tak pula mempunyai kebolehan melihat makhluk-makhluk halus atau hantu la. Mak Ji Eun Tak meninggal masa dia umur 9 tahun. Sepatutnya mak dia dah mati masa accident kena langgar 9 tahun lalu. Tapi goblin telah selamatkan dia. Malaikat maut yang ditugaskan untuk mengambil nyawa mak Ji Eun Tak datang 9 tahun kemudian. Dia turut mencari Ji Eun Tak untuk dibawa bersama-sama. Tetapi diselamatkan oleh Samshin. Ji Eun Tak seterusnya dibesarkan oleh mak saudara dia. Tapi kehidupan dia tak gembira langsung sebab mak saudara dia cuma pikir duit insurans mak dia jer.

Kim Shin yang pada awalnya gembira kerana dia boleh menamatkan kehidupan abadi dia tiba-tiba rasa sedih setelah dia jatuh cinta dengan Ji Eun Tak. Manakala malaikat maut pula sebenarnya adalah maharaja yang telah menyebabkan Kim Shin dibunuh. Malaikat maut ni sebenarnya ditugaskan jadi malaikat maut kerana telah melakukan dosa yang besar.

Tuan kedai ayam (kedai tempat Ji Eun Tak buat part time) iaitu Sunny pula sebenarnya adalah permaisuri kepada maharaja iaitu malaikat maut. Sunny atau nama sebenarnya Kim Sun pada mulanya tidak tau tentang identitinya yang dahulu. Ingatannya kembali setelah mengenali malaikat maut. Begitu juga malaikat maut. Ingatannya turut kembali setelah mengenali Sunny.

Goblin, malaikat maut dan juga Yoo Deok Hwa tinggal satu rumah. Yoo Deok Hwa sebenarnya adalah keturunan Yoo yang menjaga goblin.

Jalan cerita memang sangat best. Chemistry antara watak-watak juga sangat bagus. Scenary pon sangat cantik. Kalau nak tau kisah seterusnya, baik korang tengok sendiri. Lebih senang paham kalau dah tengok.

Aku bagi 5/5 bintang untuk drama goblin ni. Cerita ni dah tayang awal tahun lagi. Better late than never. Huhu...






No comments:

Post a Comment