Pages

Saturday, December 16, 2017

Tepi Roti

Tepi roti? Ala... yang coklat-coklat kat bahagian tepi roti kosong tu. Anak aku si adik tu tak suka makan tepi-tepi roti ni. Setiap kali  nak makan roti, dia akan suruh aku buang dulu bahagian tepi. Jadi aku simpan masuk dalam tupperware. Nak buang sayang pulak. Biasanya aku goreng dengan telur jer. Ada orang buat puding roti. Biasanya kalau dah goreng ngan telur ni, dorang makan la pulak. Jadi apakah salah tepi roti ni sampai dorang suruh buang. Haih la kanak-kanak.


Yang ni celup satu-satu dalam telur lepas tu goreng. 

Yang ni memang dasar malas. Kacau telur, masuk terus tepi roti ni dalam telur tu. Lepas tu goreng minyak sikit macam buat telur dadar.


Kadang-kadang tepi roti ni aku campur dalam adunan untuk buat jemput-jemput. Idea tu daripada jiran meja sebelah kat opis. Bak kata ada sorang ni, dia kata orang yang suka memasak ni kreatif orangnya. Tapi aku tak suka masak. Tu pasal, masakan aku semua yang mudah-mudah jer. Janji anak aku makan. Tu yang penting. 




No comments:

Post a Comment