Pages

Friday, December 15, 2017

Cendawan Hitam / Black Fungus

Aku pernah nampak dan makan cendawan ni. Tapi biasanya dalam sayur campur. Sampai satu hari tu mak aku masak tumis cendawan ni. Eh, sedap pulak.

Takde pula gambar cendawan hitam ni dalam bentuk kering. Nak masak cendawan ni kena rendam dulu. Nanti dia akan jadi lembut dan kembang.

Ada orang campur dalam masak lemak. Tapi bagi aku tumis lagi sedap. Mak aku buang sikit yang bahagian akar dan hiris kecil-kecil. Kalau ikut bapak aku, dia tak suka hiris sebab jadi kecil. Tak puas katanya. Maklumlah lain orang lain seleranya.


Yang ni aku masak. Hiris-hiris jer bawang merah,bawang putih dan ikan bilis (Dasar pemalas nak tumbuk). Kalau bawang dan ikan bilis tu ditumbuk lagi sedap. Nak pedas tambah la cili api sikit.

No comments:

Post a Comment