Pages

Thursday, January 11, 2018

2018 : Tahun Baru Azam Baru

Dah masuk minggu kedua tahun 2018, baru sekarang ada kekuatan nak menaip. Maklumlah anak-anak masih tak sihat sepenuhnya. Sekolah pun on off jer. Tahun ni macam-macam azam yang bermain di minda. Banyak perancangan, tapi pelaksanaannya belum tau lagi akan tercapai atau tak. Tahun ni macam ada satu semangat yang baru. Semangat yang berkobar-kobar untuk merealisasikan impian dan azam. Semoga isiqamah lah hendaknya.

Tahun lepas, aku berjaya menamatkan beberapa komitmen bayaran bulanan. Jadi ada pertambahan duit masuk. Alhamdulillah. Tapi azam nak kurangkan berat badan tak pernah nak tercapai. Semangat tak berapa kuat untuk azam yang satu ni. Jadi baik aku keluarkan dari list terus. Hahaha...

Tahun ni, di atas paksaan bapa mertuaku, kami berjaya membuka akaun SSPN-i plus untuk anak-anak bertiga. Semua disebabkan pengumuman yang dibuat oleh PM kita semasa pembentangan bajet tahun lepas di mana geran sepadan sebanyak RM500 diberikan kepada murid berumur 7-12 tahun yang mempunyai simpanan minimum akaun SSPN sebanyak RM500 di dalam tahun 2018. Untuk maklumat lanjut, korang boleh buka website PTPTN. Lagipun, bapa mertua yang sponsor untuk pembukaan akaun anak-anakku. Kalau tak, memang tak buka la sampai ke sudah. So, kami kena lah menyumbang untuk bayaran bulanan. Takpe la demi anak-anak. 

Rasanya tak perlu lah aku nak bagi tau secara terperinci azam tahun ni. Semoga impian kita semua akan tercapai seperti yang diimpikan. Amin.


No comments:

Post a Comment