Pages

Monday, January 22, 2018

Keranamu 3 in 1 Old Town White Coffee

Ni cerita pasal malam tadi. Lepas maghrib pergi beli barang dapur ditemani anak-anak. Sebelum keluar, selalunya aku pastikan semua kerja rumah dah siap dilaksanakan. Dengan harapan balik nanti tak banyak kerja nak kena buat. Biasalah kalau aku yang pergi beli. Yang takde dalam list pun mesti terbeli juga. Sebab tu kadang-kadang suruh encik suami jer yang beli. Tapi siang tu macam kesian kat encik suami. 

Aku masak lunch pun dengan apa yang ada jer. Sebelum tu, aku dan anak-anak memang dah makan malam jam 6.00 pm. Hehehe... spesies kuat makan memang macam ni. Dengan harapan tak payah lah makan lagi malam nanti (harapan la sangat).

Jadi banyak la aku memborong roti. Konon-konon takut anak-anak lapar lagi malam nanti (padahal takut diri sendiri yang lapar). Bolehlah buat sebagai backup. Aku beli la old town white coffe 3 in 1. Dah lama tak minum old town white coffee ni. Balik rumah tu, lepas solat isyak terus la pegi buat air. Macam biasa jam 10.30 pm ajak anak-anak masuk tidur. Sempat la gaduh-gaduh manja ngan anak-anak sebelum dorang semua terlelap.

Tinggal la aku terkontang-kanting sorang-sorang tak boleh tidur. Puas la aku duk pejamkan mata. Kejap-kejap tengok jam. Padahal dah niat nak puasa ganti esoknya. Pusing kiri tak jalan, pusing kanan pun sama. Terlentang pun tak juga tidur. Alahai... nikmat tidur dah ditarik. Penangan old town white coffe sebelum tidur la ni. Last aku tengok jam masa tu pukul 3.00 am. Lepas tu lah kot baru hanyut dibuai mimpi indah. Tapi sekejap jer la sebab jam 4.30 am loceng dah bunyi. Tapi pukul 5.00 am baru aku bangun sebab duk snooze manjang.

Waktu sahur pun rasa macam terhuyung hayang. Rasa macam tak cukup tidur. Sampai ofis sambung tidur sekejap bagi stabil. Alhamdulillah masih normal sampai sekarang. Hehehe...



No comments:

Post a Comment